Hangi vitamini ne kadar almalı?

Vücudun anti oksidan açısından zengin olan A, E vitamini ve beta Karoten ve selenyuma günlük ihtiyacı şöyle:

AMERİKA'DA 232,550 bin kişi üzerinde yapılan araştırmalarda aşırı derecede alınan antioksidan ve vitamin haplarının, kalp krizi, kanser ve alzheimer gibi hastalıklara ve erken ölümlere yol açtığının belirlenmesinden sonra uzmanlar hücre duvarına zarar veren bu vitaminlerin ne kadar alınması gerektiğini araştırdı.

Uzmanlara göre vücudun gerek duyduğu vitamini doğal meyve ve gıdalardan almak en faydalısı. Vücudun anti oksidan açısından zengin olan A, E vitamini ve beta Karoten ve selenyuma günlük ihtiyacı şöyle:

C VİTAMİNİ

Günlük vücudun ihtiyacı, kadınlar için 75, erkekler için ise 90 miligram. Sigara içerlerin ekstradan 35 miligram daha alması gerekiyor. Vücuda zarar vermeden alınacak üst limit 2000 miligram.

Bulunduğu gıdalar: Turunçgil, meyve ve meyve suları, kivi, mango, çilek, brokoli, Brüksel lahanası, kırmızı biber, domates.

E VİTAMİNİ

Günlük vücut ihtiyacı 15 miligram. Vücuda zarar vermeden 800 grama kadar alınabiliyor. Sentetik haplarda ise bu miktar 550 miligram. Kalp ve şeker hastaları günlük 200 miligramı aşmamalı.

Bulunduğu gıdalar: Bitkisel yağlar, Ayçekirdeği, badem, fındık, fıstık


BETA KAROTEN

Vücudun günlük alıma ihtiyacı yok. Ancak uzmanlar günde 6 miligram alınan beta karoten'in tansiyonu dengelediğini söylüyorlar. Beta Karoten ayrıca vücudu hastalıklara karşı koruyor.

Bulunduğu gıdalar: Havuç, tatlı patates, lahana, ıspanak, şalgam, salatalık, brokoli, kayısı, şeftali, mango, papaya.

SELENYUM

Yetişkinler günde 55 mikrogram almalı. Günlük üst limit ise 400 mikrogram.

Bulunduğu gıdalar: Deniz mahsulleri, ton balığı, morina balığı, kırmızı et, hindi ve tavuk göğsü.

Alıntı : Vatan Gazetesi