Verilen reçeteler yerine, hangi kriterlere göre beslenmenizi düzenleyeceğinizi öğrenmek, kendi kararlarınızı doğru olarak vermenizi sağlayacaktır. Aşağıda buna yardımcı olacak bazı ipuçları yer alıyor:

* Her gün yediklerinizden en az beş çeşidi, taze meyve ya da yeşil sebze olsun.

* Her gün altı ya da daha fazla kez tahıl ve tahıl ürünleri yiyin.

* Porsiyonda 2 gramdan fazla doymuş yağ içeren gıdalardan kaçının. Bunun için etiketleri okuyun.

* Harcadığınız kadar yemeye çalışın.

* Hemen yağa dönüşen basit karbonhidratları çok olan ama besleyiciliği bulunmayan abur cuburdan uzak durun.

* Günde altı gramdan az tuz tüketin.

* Gıdaları yağda kızartacağınıza haşlayın, fırında, buharda pişirin ya da yakmadan ızgara yapın.

* Margarin, krema, tereyağı yerine sıvı bitkisel yağlar kullanın.

* Tavuk, hindi, balık, yağı ayıklanmış kırmızı et yiyin. Kümes hayvanlarının derisini soyun.

* Süt ürünlerinin az yağlı ya da yağsız olanlarını tüketin.

* Yüksek kalorili salata sosları ve mayonez yerine limon, sirke, mevsimine göre taze otları tercih edin.