Doğru Beslenme ve Sağlık Kontrolleriyle Daha Mutlu Bir Hayat!

Modern yaşam, iş ve hayat koşturması beraberinde hızlı ve sağlıksız beslenmeyi getiriyor. Her gün karşımıza çıkan diyet listeleri, beslenme programları ve egzersizler kafamızı karıştırıyor… Hangisi doğru? Neyi yemek gerekiyor? Sağlıklı bir kadın olmak için nelere dikkat etmeli? Bütün bu sorular aklımızı kurcalıyor. Ancak bu bilgi kirliliğinden sıyrılarak ve tamamen kendinize özgü beslenme programları oluşturarak ve birkaç püf noktaya dikkat ederek daha sağlıklı bir kadın olabilirsiniz. İşte sağlıklı olmanın yolları:

1. Doğru beslenin
Sağlıklı bir kadın olmak için yapılması gerekenler listemizin ilk sırasında doğru beslenmek var.

Stres, kötü beslenme alışkanlıkları ve hareketsizlik gibi sorunlar sağlıklı olmak için önünüzdeki engellerden bazıları. Değişen yaşam şartlarıyla birlikte yanlış beslenmeye bağlı olarak ortaya çıkan obezite, kalp hastalıkları, kemik erimesi gibi sorunlarla karşılaşmak istemiyorsanız doğru beslenmelisiniz.

2. Fazla kilolarınızdan kurtulun.
Sağlıklı olmak için ne yapmalıyız diyorsanız ilk olarak kilolarınızdan kurtulmalısınız. Son yıllarda kadınlarda sıklıkla görülen obeziteye karşı doğru beslenmeyi öğrenmeli ya da diyetisyeninizden destek almalısınız. Tip 2 diyabet, hipertansiyon, inme, osteoartrit gibi hastalıklarla erken yaşlarda karşılaşmak istemiyorsanız mutlaka zayıflayın. Sağlıklı bir kadın olmak her zaman sizin elinizde.

3. Bilinçsiz diyetlerden uzak durun.
Kadınların en büyük sorunlarından olan doğum sonrası kilolar, hareketsiz yaşam ve karbonhidrata dayalı tüketim nedeniyle bilinçsiz diyet yapmak çok moda. Kadınlar istedikleri kiloya ulaşmak için internette buldukları diyetleri yaparak kilo vermeye çalışıyorlar. Ancak bu davranışlar daha çok kilo alımı ve depresyon olarak kendilerine dönüyor. Sağlıklı yaşam ve sağlıklı bir kadın olmak için bu diyetlerden uzak durulmalı.

4. Kan şekerinizi ölçtürün.
Sağlıklı bir kadın olmak için yapılması gerekenler arasında son yıllarda özellikle kadınlar arasında sıklıkla görülen insülin direnci sorunu için kan şekeri ölçümüdür. Açlık krizlerinin ve tatlı tüketiminin nedeni kan şekerinin düşmesidir. Tedavi edilmediği taktirde sağlıklı bir hayat yaşamak zor olacaktır. Sağlıklı olmanın yolları arasında düzenli doktor kontrolleri de var elbette.

5. Kalbinize iyi bakın.
Sağlıklı olmanın yolları arasında obezite, tip 2 diyabet ve hipertansiyona bağlı olarak görülen kalp hastalıkları için önlem almak da yer alıyor. Bu nedenle öncelikle fazla kilolardan kurtulmak ve hareketli yaşamı hayat tarzınız haline getirmeniz gerek. Düzenli kontrollerle de kalp sağlığınızın nasıl olduğunu öğrenmeli, doktorunuzla birlikte alışkanlıklarınızı yeniden düzenlemelisiniz. Sağlıklı bir kadın olmak için kalbinize iyi bakın.

6. D vitamini eksikliğine dikkat edin.
Çalışan kadınlar için D vitamini neredeyse lüks haline geldi. Kapalı alanlarda geçirilen süre ve sağlıksız beslenmeyle birlikte D vitamini eksikliği ve buna bağlı kemik erimesi en büyük problemlerden. Sağlıklı olmak için ne yemeliyiz diyenler mutlaka tavuk, et, balık, yeşil yapraklı sebzeler yemeli; güneşli havalarda yürüyüş yapmalılar. Sağlıklı olmak aslında bedava.

7. Spor yapın.
Sağlıklı yaşam için uzmanların ortak görüşü spor yapmanız elbette. Sağlıklı bir kadın olmak için özellikle bacak, karın, kol, göğüs ve bel kaslarını çalıştıracak aktiviteler çok önemli. Günde 30 – 45 dakikalık spor düzenli olarak yapıldığında hem zayıflamanızı sağlayacak hem de sağlığınızı koruyacaktır. Sporla birlikte dengeli ve yeterli beslenmeyi unutmayın. Sağlıklı bir kadın olmak için hayatınıza hareket katın.

8. Stresle başa çıkmayı öğrenin.
Sağlıklı olmanın yolları arasında en önemlilerden biri de stresi engelleyebilmektir. Stres bağışıklık sistemine zarar verdiği için hem kilo vermeyi zorlaştırır hem de yemek yeme isteğini arttırır. Çikolata, cips ve diğer sağlıksız abur cuburlar stresliyken başvurduğumuz yiyeceklerdir. Sağlıklı olmak için mutlaka yoga, spor, müzik dinlemek, masaj yaptırmak gibi stres azaltıcı uğraşlar edinmek gerekir.

9. Güneşten uzak durun.
Sağlıklı yaşam için yapmanız gerekenlerden biri de D vitamini kaynağı olan ancak kanser ve yaşlanmaya neden olan güneş ışınlarına sabah ve akşamüzeri maruz kalmamaktır. Güneş ışınlarına sıkça maruz kalmak sağlığınızı bozarak cilt kanserinden diğer kanser türlerine kadar farklı sağlık sorunlarına davetiye çıkaracaktır. Sağlıklı bir kadın olmak için, çok sevdiğiniz güneşten uzak durun.

10. İyi uyuyun.
İyi beslenmek, spor yapmak, stressiz yaşamak, yeterince uyumadığınızda hiçbir yararı olmayacak aktivitelerdir. Az uymak ya da düzensiz uyku strese de neden olduğu için kilo almayı kolaylaştırır. Bu nedenle düzenli uyumaya çalışmalı, eğer uyku düzeninizi ayarlayamıyorsanız uzmanından destek almalısınız. Sağlıklı olmak için ne yapmalıyız sorunuzun cevabı uyku!


Sağlıklı bir kadın olmak için tek tip beslenmeden uzak durmalı, kronik yorgunluk için doktorunuza başvurmalı, saç dökülmesi, çarpıntı, unutkanlık sorunlarının üzerine gitmelisiniz. Gerektiği takdirde kan tahlillerinizi yaptırmalı ve olası hastalıkların erken tedavisini kolaylaştırmalısınız.

Sağlıklı olmak için ne yapmalıyız ya da sağlıklı olmak için ne yemeliyiz sorularınızı diyetisyeninize sorarak daha kesin bilgiler alabilirsiniz. Sağlıklı yaşam sizin ellerinizde, unutmayın.

Alıntıdır.
Kaynak:https://www.diyetuzmani.com.tr/kadin...ir-kadin-olmak