ATI'nin oyun geliştiricileri ile ilişkiden sorumlu üst düzey yöneticisi Richard Huddy, Nvidia'nın fizik programı PhysX için adeta açmış ağzını yummuş gözünü. Huddy'e göre; "oyun geliştiren stüdyolar, PhysX'i beğendikleri ve faydalı buldukları için değil, Nvidia onlara para ödediği için kullanıyorlar. Oyun stüdyoları aslında PhysX kullanmak istemiyorlar ama Nvidia bir anlamda oyun stüdyolarını buna zorluyor. Tabi Nvidia'da PhysX'i bir pazarlama aracı olarak kullanıyor."

Huddy'e göre; "Fizik geliştirme kitleri açık kaynak kodlu olmalı, böylelikle oyun stüdyoları ihtiyaç duydukları yerlerde fizik kodlarında kendilerine uygun değişiklikler yapabilmeli." Sanırım Huddy, açık kaynak kodu derken ATI'nin desteklediği Bullet fizik motorunu kastediyor fakat bu fizik motoru henüz oyunlarda kullanılmak için hazır değil.

Gerçekten de piyasada PhysX desteği bulunan bir çok bilgisayar oyunu var. Her ne kadar henüz PhysX kullanan oyunlarda öyle inanılmaz fizik hesaplamaları göremesekte, PhysX'in bazı avantajları olduğu tartışılmaz. ATI, bence fizik motoru yarışında yenildiğini kabul etmeli ve oyun geliştiricilerine ödeme yapmayı ciddi ciddi düşünmeli.

Nvidia, oyun stüdyolarıyla yıllardır çok iyi bir ilişki içerisinde. ATI'nin de artık sadece ekran kartı üretmekle işin bitmeyeceğini görmesi lazım.

Alıntıdır.