737-400 uçaklarının geliştirilmiş versiyonu olan 737-800’ler, 160-189 yolcu taşıma kapasitesine sahiptir.

Çift motorlu Boeing 737-800’ler, 39.5 metre uzunluğundadır.

737-800 uçakları, Amerikan General Electric ve Fransız Snecma şirketlerinin tasarladığı CFM56-7 motorları ile güçlendirilmektedir.

Boeing 737-800’ler ses, yakıt ve kalkış hızında yapılan gelişmeler sayesinde, halen kullanılan 737 modellerinden daha hızlı, daha yüksek ve daha uzun menzilli uçabilmektedir.

Kanat yüzeyi %25 genişletilerek 125 metreye çıkan 737-800’lerin yakıt hacmi de %30 arttırılarak 26.136 litreye ulaştırılmıştır.

41.000 feet’lik uçuş yüksekliğine sahip 737-800’ler, hiç durmadan 5.420 kilometre uçabilmektedir.

( Havayolu firmalarının bakım ve kullanım giderlerini azaltmak amacıyla tasarlanan 737-800’ler, mevcut 737’leri uçurmaya eğitimli mürettebat tarafından da rahatlıkla kullanılabilmektedir.

TARİHÇE
17 Kasım 1993 Boeing Yönetim Kurulu, yeni nesil 737-600/700/800 programını onayladı. Southwest Havayolları 737-700’ler için 63 adetlik sipariş verdi.

5 Eylül 1994 Yeni nesil 737 ailesinin en büyük üyesi olan 737-800, İngiltere’de yapılan Farnborough Air Show’da sektöre tanıtıldı.Almanya’nın Hapaq-Lloyd Havayolları sipariş veren ilk müşteri oldu.

15 Mart 1995 İskandinavya Havayoları (SAS), 35 adet 737-600 siparişi verdi.

17 Kasım 1995 Yeni nesil Boeing 737 ailesi, iki yılda aldıkları siparişler dünya havacılık tarihinin en çok satan uçakları ünvanını aldılar.

28 Nisan 1995 Yeni nesil 737’leri güçlendiren CFM56-7 motorları Fransa’da test edilmeye başlandı.

1 Aralık 1995 737-700 modeli Washington’daki Renton ve Kansas’taki Wichita fabrikalarında üretim hattına girdi.

2 Temmuz 1996 Sürekli seyahat etmek zorunda olan yöneticiler için, 737-800 modelinin bir versiyonu olan “Boeing İş Jetleri” nin tasarımına başlandı.

2 Aralık 1996 ilk 737-700 uçağı üretim hattından çıktı.

8 Aralık 1996 Yapımı tamamlanan ilk 737-700 uçağı 50.000 kişinin katıldığı bir törenle dünyaya tanıtıldı.

9 Şubat 1997 Üretilen birinci Boeing 737-700 uçağı, ilk uçuşunu yaptı.

14 Mart 1997 İlk 737-800 uçağının gövdesi tamamlanarak Wichita’daki Boeing fabrikasından Renton’daki tesise getirildi.

30 Haziran 1997 İlk 737-800 uçağı, binlerce Boeing çalışanının katıldığı bir törenle üretim hattından çıktı.

31 Temmuz 1997 Boeing 737-800, 3 saat 5 dakika süren ilk uçuşunu gerçekleştirdi.

7 Kasım 1997 737-700 uçağı Amerikan Federal Havacılık Kurumu’nun (FAA) uçuş sertifikasını aldı.

4 Kasım 1997 Alaska Havayolları, en uzun yeni nesil Boeing 737 uçağı olan 737-900 modeli için 10 adetlik sipariş verdi.

8 Aralık 1997 Yeni nesil 737 ailesinin en küçük üyesi olan 373-600’lerin birincisinin yapımı tamamlandı.

17 Aralık 1997 İlk 737-800 uçağı, Southwest Havayollarına teslim edildi.

22 Ocak 1998 Boeing 737-600 ilk uçuşunu gerçekleştirdi.

19 Şubat 1998 Boeing 737-800, Avrupa Ortak Havacılık Otoritesi (JAA) uçuş sertifikasını aldı.

13 Mart 1998 Boeing 737-800, Amerikan Federal Havacılık Kurumu’nun (FAA) uçuş sertifikasını almaya hak kazandı.

9 Nisan 1998 Boeing 737-800, Avrupa Ortak Havacılık Otoritesi’nin (JAA) uçuş sertifikasını aldı.

22 Nisan 1998 Yapımı tamamlanan ilk Boeing 737-800 uçağı, Almanya’nın Hapaq Lloyd Havayolları’na teslim edildi.

18 Ağustos 1998 Boeing 737-600, Amerikan Federal Havacılık Kurumu’nun (FAA) uçuş sertifikasını almaya hak kazandı.

3 Kasım 1998 Türk Hava Yolları kesin siparişleri içerisinde olan Boeing 737-800 uçaklarının ilk altı adedini törenle teslim aldı.