Kalkış: Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde sağ ayak fren pedalına basili durumda sol el debriyaj levyesinde ve sag el ön fren levyesinde olmalıdır.
Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır.Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır
Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır
Normal olarak fren levyesi yavaşça sikilip hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sikilir ve yavaşça gevşetilir

Dönme : Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı kontrol edin...
Doksan derecelik viraj : Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazi açmayınız.Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin.
Geniş açılı viraj : Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın. Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır.
Tam dönüşlü virajlar : İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarf edin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karsılaşabilirsiniz.Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın. Yolun dış kesimlerinde bulunabilecek kum, çakıl gibi malzemeler motosiklet için tehlikeli olabilir.
Sürekli virajlar : Sürekli virajlarda bir viraj çıkışının izleyen virajın girişi olduğunu unutmayın. Düz ve ters eğimli yol virajlarında daha yavaş ve daha dikkatli gidilmelidir. Virajlara yavaş girilmeli ve göreceli olarak hızlı çıkılmalıdır. Bu nedenle viraj çıkısında gazi hafifçe açınız. Dönme sırasında gazin aniden açılması arka tekerleğin kaymasına neden olur. Motosiklet normal şartlarda araçların görüş açısı içinde olmak için orta yol çizgisinin sağ yakınında sürülmelidir. Ancak virajlarda yolun diş çizgisine yaklaşılmalı ve viraja dıştan girilmelidir. Orta çizgiye yakin dönüşlerde motosiklet yattığı zaman sürücü karsı yönden gelen aracın yoluna geçebilir. Bu durum bir tür şerit ihlali olup son derece tehlikelidir. Virajlarda daima bas çevirtilmeli ve göz virajın çıkısına yönlendirilmelidir.
Durma ( Fren Yapma ) : Fren yapmadan önce gazi tamamen kesin. İleriye doğru bakin ve her iki freni (ön ve arka ) ayni anda kullanın. Frenlerin ayrı ayrı kullanılması hem motosikletin dengesini bozar hem de durma mesafesini artırır. Motosiklete tek kişi bindiğinde frenleme esnasında yükün yüzde 60'i ön tekerleğe, 40'i arka tekerleğe biner. Bu nedenle ön fren arka frenden daha kuvvetlice sıkılmalıdır. Ani fren yaparak tekerlekleri bloke etmekten kaçının. Tekerleklerden biri ya da ikisinin bloke olması motosikletin dengesinin bozulmasına, hatta devrilmesine neden olabilir.
Kesikli fren yapmayın. Frenleri yavaştan kuvvetliye doğru ve sürekli olarak uygulayın. Motor iyice yavaşlayıp durmaya yaklaşınca, durmadan hemen önce; debriyaja basarak vitesi boşa alin. Böylelikle motor freninden azami sekilmede faydalanmış olursunuz. Fren esnasında tekerleklerden biri bloke olursa, o tekerleğe ait freni gevşetin ve yeniden yavaşça fren uygulayın.Frenleme sırasında motosikletin ataletini ve durma mesafesini hesaba katarak öndeki vasıtayı emniyetle durabileceğiniz bir mesafeden takip edin.
Çok zorunlu olmadıkça virajlarda fren yapmayın.


Emniyetli Sürüs Kurallari


Kasksız yola çıkmayın:Çogu motosiklet kazalarında sürücünün kasksız olması kafanın sert bir yere çarpması nedeniyle ölümlere varan ağır sonuçlar doğurabilmektedir. Kask giydiğinizde çene kayısını mutlaka kilitleyiniz. Aksi halde ani bir harekette kaskınız fırlayacak ve sizi koruyamayacaktır.


Koruyucu giysiler giyin:Motosiklette vücudunuz diş etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantolon, motosiklet çizmesi ya da lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir.
Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır.
Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin: Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.

Yakıt : Depo dolu olmalı.

Motor Yağı : Tamam olmalı.

Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı.

Jantlar : Jant telleri gevsek, jant eğik ya da ezik olmamalı.

Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır.

Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevsek olmamalıdır.

Frenler : Balatalar aşınma sinirini asmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır.
Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sinirini asmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır.

Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır.

Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı.

Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı.

Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.


Biz Motosiklet kullanmayı niye seviyoruz ?


• Biz Doğayı, kırları, ağaçları ve her şeyden önemlisi rüzgarı seviyoruz.
• Biz günlük hayatımızda toplumun bize giydirdiği rollerden sıyrılıp aslımıza, özgürlüğümüze dönmeyi seviyoruz.
• Biz birlikte sürerken oluşan dostluğu, kardeşliği, sevinci ve kederi paylaşmayı, yol arkadaşlığını, ince duygularımızı, sevgilerimizi ve asklarımızı seviyoruz.
• Bu ışıltılı çelik atlarımız üzerinde kendimizi özgür, mutlu ve bütün keyifleri birlikte paylasan insanlar olarak görüyoruz ve bu duyguyu seviyoruz.
• Bu ışıltılı makinelerin milletlerden, politikalardan ötede insanları birleştirmesini seviyoruz.
Eğer bir motosiklet küllenicisiyseniz doğayla bütünlesen, komutlarınıza anında cevap veren bir makineye hükmederek, özgürlük tutkusunu yasama imkanına sahipsiniz demektir. Ancak size sunulan bu macera ve özgürlük keyfini yasayabilmeniz büyük ölçüde motosikletinizi güvenli ve emniyetli bir biçimde kullanmanıza bağlıdır