Ensemble Studios'un Age of Empires II'yi çıkarmasından bu yana 6 yıl geçti. 1999'da çıkan Age of Empires son derece başarılı bir oyundu ve 2000 yılında bir genişleme paketi; Conquerors, ile desteklendi. Daha sonra, Ensemble Studios, Age of Mythology adlı yeni bir oyun çıkaracağını duyurdu ve çok geçmeden çıkardı. Bu oyun da eleştirmenlerden tam puan aldı. Ama insanların asıl beklediği, </B>Age of Empires III</B>'tü.

Çok geçmeden, Ensemble Studios Age of Empires III (AoEIII) 'ün yapım aşamasında olduğunu duyurdu ve birkaç ertelemeden sonra, oyunun çıkış tarihi 2005 sonbaharı olarak belirlendi.

Age of Empires III, bu sefer Amerika (Yeni Dünya)'nın keşfinden sonraki zaman diliminde geçiyor. Bu zaman dilimi, birçok Avrupa ülkesinin Yeni Dünya üzerinde sarf ettiği yoğun kolonileşme çabalarına sahne olan bir dilim. Kolonileşme çağındaki askeri kuvvetler; tüfekli askerler, süvariler ve savaş toplarından oluşuyordu. Dolayısıyla AoE III'de bu kuvvetleri yöneteceğiz. Şimdi oyunun çeşitli alanlarındaki yeniliklere bir göz atalım.


"Home City"
Age of Empires III, bizi daha önceki oyunlarda rastlamadığımız, yeni ve ilginç bir sistemle tanıştırıyor. Seçtiğiniz Avrupa ülkesi, sizin Yeni Dünya'daki askeri ve ekonomik çalışmalarınızı destekleyecek bir Home City'e sahip olacak. Bu şehir, AoEIII'e bir Rol Yapma Oyunu özelliği de kazandırıyor, çünkü oynadığınız oyun boyunca, ister tek kişi ister çoklu oyuncu modunda, uzun süre aynı şehirle devam ediyor, şehrinizi zaman içinde teknolojik yükseltmelerle, yeni kaynaklar, binalar ve ticaret yollarıyla büyütüp genişletiyorsunuz.

Teknolojik ilerlemeleri bu şehirden gerçekleştirecek; kolonilerinize ekstra yiyecek, silah ve parayı yine buradan göndereceksiniz. Home City'nizdeki binaların çatı görüntülerini ve renklerini değiştirebileceksiniz.
Her görevin sonunda, eğer oyunun belli bir kesiminde başarı göstermişseniz "card" denen puanlar kazanacaksınız. Bu puanlar, Home City'nizde bedava teknolojik geliştirmeler yapmanıza imkan sağlayacak.

Ülkeler
Age of Empires III'ün önemli bir özelliği, seçebileceğiniz sekiz ülkenin sekizinin de birbirinden çok farklı olması. Bu farklılık ise, zaman içinde yeni teknolojiler bulmakla üst dallarına tırmanacağımız teknoloji ağacının, her ülke için (her ülkede ortak olan birkaç teknoloji hariç) tamamen farklı inşa edilmiş olmasından kaynaklanıyor. Seçebileceğimiz ülkeler: İngiltere, Fransa, İspanya, Portekiz, Almanya, Hollanda, Rusya ve... tabii ki Türkiye.

Savaş

Age of Empires III, savaş alanında da bir çok yenilik getiriyor. Savaş alanındaki bazı mikro-taktikler, askerleriniz tarafından otomatikman yapılacak. Mesela, çok sayıda askere aynı hedefe ateş etmeleri doğrultusunda bir emir verirseniz, askerlerinizin bir kısmı otomatikman hedefin yan tarafına hareket ederek gafil avlamaya çalışacaklar. Gerçekçiliğe ise diyecek yok: Tüfekli askerler iki sıra halinde yürüyecekler, ve ateş emri aldıklarında ilk sıradaki askerler, tek dizleri üzerine çökerek arkadaki sıranın ateş etmesine izin verecekler. Ünite dengesi ise, eski Age of Empires oyunlarındaki gibi, taş-kağıt-makas oyununu andıran bir sistemle sağlanacak. Yani, A ünitesi B ünitesine karşı çok etkili; B ünitesi C ünitesine, ve nihayet C ünitesi A ünitesine karşı çok etkili olabilecek. Starcraft'ta en iyi örneklerini gördüğümüz bu sistem, en eski strateji oyunlarında gördüğümüz "en iyi ünite" kavramını bir kenara atıyor, ve her ünitenin bir zayıf noktası olmasını garantiliyor. Dolayısıyla sadece bir ünite üretmek değil, geniş bir ünite varyasyonu üzerinde düşünmek ve stratejiyi bunun üzerine kurmak gerekiyor.


Ekonomi
İşçilerimiz, Yeni Dünya üzerinde binalar yapacak ve çağ atlayabilmemiz için kaynak peşinde koşacaklar. Çağ atlayınca birkaç seçenek arasından bonus seçeceğiz (bu sistem Age of Mythology'de de başarılı olarak kullanılmıştı): Mesela feld mareşal olup kara operasyonlarında avantaj kazanmayı veya amiral olup deniz operasyonlarında avantaj kazanmayı seçebileceğiz. Ekonomimize daha da katkı sağlayabileceğimiz değişik yollar var, mesela Yeni Dünya'da ticaret yolları kurmak veya yerlilerle temasa geçmek ekonomimize destek verecek. Yerliler bize atlı okçular gibi yeni üniteler sağlayabilecek veya daha iyi mısır yetiştirmenin yollarını öğretip ekonomimize katkıda bulunabilecek.

Diğer Age of Serisi oyunlarındaki gibi, AoEIII'te de zafer kazanmanın tek yolu savaş alanından geçmiyor. Ekonomik üstünlük de zaferi sağlayabiliyor. Ekonomik zaferin yolu bu sefer, bir Dünya Harikası inşa etmek değil; 4 adet bütün yükseltmeleri tamamlanmış ticaret yolu kurmak

Grafikler


Age of Empires III'ün grafik motoru tamamen baştan yazılmış. Fizik motoru etkileyici, bir top ateşi askerlerin metrelerce havaya fırlamasına neden olabiliyor. Ünitelerin, binaların büyüklük oranları da tam yerinde. Bir İspanyol firkateyni gerçekten çok büyük. Oyundaki grafik detaylar son derece ince, mesela gemiler dalgalarda sallanıyor, Home City'lerdeki insan kalabalığı ise görmeye değer. Bu detay, Ensemble'in Age of Empires III'ü gelmiş geçmiş en iyi grafikli PC oyunu yapma hırsından kaynaklanıyor.



Alıntıdır.